40 jaar praktijkervaring!

Opdrachtgever:

Elma Ltd, Herakion, Kreta, Griekenland.

Opdracht: Ontwikkel/verander middelgrote (b2b) olijfolie groothandel naar een klantgerichte, marketing, communicatieve exportorganisatie

Functie: (a.i.) Marketing & Sales Director, lid (a.i.) Management Team.

Uitgangspunt opdracht: Negatieve omzetontwikkeling in een positieve richting ombouwen, ROI verbeteren , resultaat verhogen en de basis voor continuïteit van het bedrijf en voor het personeel verbreden.

Uitvoering: Een traditioneel (productgericht) groothandelsmodel naar een klantgerichte organisatie omgebouwd. Door middel van een verbreding en verscheidenheid aan producten en services voor verschillende klantgroepen. Daarvoor Business Unit model ontwikkeld. Intussen deels geïmplementeerd. Business units (bulk, merk en handel). Doel: elke unit verantwoordelijk voor eigen resultaat en organisatieontwikkeling. Holding faciliteert in marktinformatie en kenniscentrum, centrale dBase, marketing, research, inkoopsupport en training.

         

Implementatie:

  1. Eerst de basis van het bedrijf geanalyseerd. Bulk naar een internationale aanbieder getransformeerd.
  2. Merkbeleid (Cretan Treasure en Elma) ingevoerd. Merkportfolio met food en beverages producten ontwikkeld. Elke categorie binnen portfolio via Product Life Cycle System beoordelen op bijdrage aan omzetontwikkeling en rendement.
  3. Voor elke unit marketing en productplannen ontwikkeld. Binnen deze plannen de deelplannen: verkoop, distributie, promotie, prijs en exportbeleid uitgewerkt. Voor het bedrijf Elma en de Elma portfolio een webomgeving ontwikkeld voor support aan distributiepartners en consumenten.
  4. Voor beide merken een internationale expansie strategie en positionering ontwikkeld. Voor topmerk brand manual, flag store concepten, beurspresentatie, nieuw logo en propositie pay off,  presentaties voor agenten, groothandel en gourmet/speciaal retail, websiteconcept en verpakkingsconcept  ontwikkeld. Daarnaast is research, medische onderbouwing van drie categorieën  geborgd en daarvoor is een kenniscentrum gevonden voor samenwerking. Voor het middenmerk een nieuw verpakkingsconcept ontwikkeld. Elma gepositioneerd als het merk die zorg heeft voor de consument, die haar informeert en help bij goede en gezonde voeding. Die olijfolie qua prijsstelling bereikbaar houdt. Origineel en oorspronkelijk, ambachtelijk en niet gemengd. Het eiland Kreta en haar inwoners als het gezonde voorbeeld. Ouder en vitaler. (Gem. gebruik per inwoner 33 liter per jaar)
  5. Noodzaak tot financiering. Op verzoek van CEO, het business plan voor de komende drie jaar ontwikkeld. Binnen die plannen voor de investeerders het liquiditeit- en investeringsplan uitgewerkt. De plannen gepresenteerd bij intermediair met netwerk aan investeerders.

Exportbeleid geimplementeerd, geintroduceerd in China en Verenigde Arabische Emiraten.

Resultaat:

Twee merken met een duidelijke positionering en marktsegmentatie. Plan voor uitrol van beide merken in exportlanden is gereed. Inventarisatie van distributiepartners in exportlanden is afgerond en er zijn partner bereid om portfolio's op te nemen. Database met meer dan 800 potentiele relaties in Arabische landen, China, USA en Europa.

Sfeerimpressie van China en Verenigde Arabische Emiraten.

    

Website van Elma voor support naar distributie en eind consument

www.elmaltd.eu

 Opdrachtgever: Bruynzeel Monta Flexibele Woon - en Werk Systemen - Heerhugowaard

Doelstellingen: Positioneer de Flexibele woon- en werksystemen van Bruynzeel Monta als het kwalitatieve alternatief op Ikea en andere concurrenten

Doelgroepen: Consument en distributiepartners als woon/inrichtingsdetailhandel /agent over de gehele wereld

Uitvoering: Voor het in Heerhugowaard gevestigde productiebedrijf heeft Admarcom een aantal jaren de directie en het management ondersteunt bij het positioneren van het merk Bruynzeel Monta Flexibele Systemen voor toepassingen in huis en op het werk.

Gevolgen: De bekende winkelketen uit Zweden, de grootste concurrent van flexibele inrichtingssystemen, al jaren zeer succesvol binnen dit segment heeft tijdens die periode een stevige concurrentie aan Bruynzeel ondervonden.

Campagnes: Via een multi mediale aanpak zowel richting distributie als consument zowel een 50% penetratie op detailhandel in Nederland gerealiseerd. Sterk de echte hout gemaakte kubussen als praktisch als ook duurzaam inrichtingsconcept gepositioneerd.  

             

Resultaat: De FlexiCube propositie sloeg aan bij de prijs- en kwaliteit bewuste Nederlandse consument. Naast de Nederlandse markt bediende Bruynzeel met het FlexiCube en Monta Flexibele Systemen ook de buitenlandse markten. Vooral Japan, Frankrijk en Duitsland waren groeimarkten.

Werkzaamheden: De directie van Bruynzeel verzocht mij om een actieve rol te spelen binnen haar onderneming en als klankbord te functioneren op de beleidsvelden marketing en communicatie. Daarbinnen werd veel aandacht besteed aan de communicatie van de twee merken Monta en FlexiCube en de aspecten distributie en concurrentie waren wel wekelijkse agendapunten. De noodzaak van een flagstore werd al snel onderkent. De shop werd in Amsterdam gestalte gegeven en heeft een flinke bijdrage geleverd aan de merkexposure van Monta en FlexiCube.


Maak jouw eigen website met JouwWeb